tisdag 11 januari 2011

Vargavintern

Väder. Finns det något ämne som engagerar en så bred massa med människor? Samtalsämnet fungerar i så många sammanhang i vår kultur, och i många andra kulturer för den delen också, att det tycks vara alla människors minsta gemensamma nämnare. En vinter som denna tycks ämnet vara mer i ropet än någonsin.

Själv önskar jag just nu att isen ska försvinna. Är riktigt laddad inför att börja komma i ordentlig form inför Göteborgsvarvet! Har under de bättre veckorna i höst kört upp till 5 träningspass i veckan och lyckats få in både spinning, fotboll, gym, skivstång och zumba. Skulle dock tro att jag snittat drygt 3 pass/veckan under hösten. Variation är hur som helst mitt ledord och också en av anledningarna till att jag orkar så många pass. Nu till våren funderar jag dock på att dra ner lite på antalet träningspass och istället köra längre konditionspass. Är ju ingen idé att vara jättesnabb på 6 km när det är 2,1 mil som ska avverkas. Funderar på ett intervallpass eller skivstångspass, ett mellandistanspass (ca 1 mil) och ett långdistanspass (2 mil+) i veckan. Lär behövas en upptrappning när det gäller distanserna, annars lär motivationen dö ganska snart. Ska bli kul hur som helst!

Så, kom igen nu isen. Du vet att du trivs bättre som vatten.

Inga kommentarer: