lördag 8 januari 2011

Blandband: Januari

Varje månad, eller kanske lite oftare än så om ni har tur, kommer det att dyka upp en spotifylista här. Folkets jubel!

Som med mycket annat så har jag ofta en tanke kring hur varje spotifylista ska se ut. Ofta syftar den till att fånga en känsla eller något som jag upplevt. Men att samla ihop ett antal låtar som faller mig på läppen tar lite tid. Av naturliga anledningar blir spelningslistorna därför en väv av känslor och upplevelser som på ett eller annat sätt avspeglar sekvenser av timmar, veckor och till och med månader i mitt liv.

Mina föreställningar kring musiken äger jag rätten till. Tankarna kring musik är något ytterst personligt för mig, precis som för många andra. Den här månadens spelningslista tycks vara mer mångfacetterad än vanligt. Det finns både stora förväntningar, framtidshopp, lite sorg, tröst, nostalgi, en stor dos pepp och en hel del glädje bakom listan. Det är inte säkert att du tänker som jag och jag skulle vilja påstå att det är hela poängen. Lyssna och bilda dig en egen uppfattning:


Ps. Okej då. Tänkte färga er lite. I månadens lista finns bob hund med. Det får mig att tänka på Emmabodafestivalen och bilen som dog i Gislaved. Det ösregnade men jag blir ändå lite varm inombords. Ds.

Inga kommentarer: