tisdag 18 januari 2011

Söndag på en tisdag

Jag har helt välförtjänt tagit helg på en måndag och en tisdag. Tenta på en lördag och jobb hela söndagen, någon gång måste man ju vila! Igår umgicks jag med min syster på stan med shopping och fika på Systrarna Olsson. Efter det gick jag och tre vänner för att se Cornelisfilmen. Jag kan inte låta bli att tycka att Cornelis framställs som en riktig lurk men filmen ger även vissa förklaringar till hans problem. Det var hur som helst kul att ha sett filmen, särskilt om man som jag gillar musiken.

Idag försöker jag återställa ordningen i mitt lilla hem. Har röjt i alla pappershögar, slängt och arkiverat det som kan komma att ha någon form av värde för eftervärlden. Tänkte även springa en runda och påbörja någon av de femtioelva deckarna min mamma donerat till mig.

Dagens soundtrack är Radio Dept.s Never Follow Suit. Radio Dept. är ett av de band som har hängt med sedan min värsta indieperiod när jag var 17 eller så, vilket gör att de ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Det är drömsk pop, ett stort lass shoegaze och en gnutta politik.

Inga kommentarer: