torsdag 20 januari 2011

På den ljusa sidan.

Efter en intensiv tentaperiod känns hela livet som en enda stor lyxig tillvaro som jag får göra precis vad jag vill med. Jag kan läsa kurslitteratur bara för att det är intressant. Jag kan gå på föreläsningar och njuta av de trevliga föreläsningarna och mina klasskompisar. Och så kan jag svänga ner i Haga efter föreläsningen för att strosa, titta i skyltfönstren och köpa nytt té. Det är så mysigt att bara stå och lukta på téer och prata lite med någon tant som också är i samma ärende. Större än så behöver inte livet vara just nu.

För tillfället sitter jag hemma och lyssnar på blues, dricker Mambo Jambo och läser lite. Funderar på att gå en liten sväng till gymmet utan något speciellt mål. Att följa känslan. Bara för att jag kan och bara för att jag vill.

Inga kommentarer: