måndag 31 januari 2011

My partner in crime.

Jag tömde min kamera igår ikväll. Det är lite som julafton för mig numera. Man vet aldrig hur resultatet av allt experimenterande jag håller på med just nu blir när bilderna visas i större format på datorskärmen.

Efter att ha sparat och laddat mentalt i ett par år införskaffade jag mig i somras en Canon 450D. Jag gillar inte att impulsköpa elektronik, dels för att man ofta får betala ett överpris om man ständigt vill hålla sig uppdaterad med senaste modellerna och märkena men också för att jag vill hinna läsa på ordentligt kring fördelar och nackdelar med den pryl jag siktat in mig på. Ni kan med hjälp av ovanstående argument förstå varför jag inte släppt in någon iPhone i mitt liv. Hur som helst är det rätt fantastiskt att bli med systemkamera. Jag tänker ofta i bilder och det är ett nyansrikt sätt att uttrycka sig på. Kameran ger mig möjlighet att fånga omvärlden ur mitt perspektiv.

Väntar just nu på att ett lämpligt tillfälle ska dyka upp så att jag kan plocka ut ett par guldkorn och framkalla foton. Ser fram emot att se resultatet och jämföra den nya kameran med min kompaktkamera.

Inga kommentarer: