måndag 31 januari 2011

VM i fika.

Okej. Jag erkänner. Jag är en sucker för fika. Det finns inget mysigare än att bara dricka té, äta en kaka och prata bort en timma eller flera. Det gör mig glad, avslappnad och ger dessutom många intressanta tankar och perspektiv. Och på något sätt tycker jag ändå att det är okej att unna sig ibland. Mitt i alla hysteri kring LCHF-dieter, GI-bilagor och viktminskningstjänster får man inte glömma att hälsa är så mycket mer än vad du äter. För mig är det grymt hälsosamt att fika. Ett vinnande koncept helt enkelt.

Emma
Emma klyver med stil.

Maräng
Spektakulärt bakverk, minst sagt. Maräng med någon chokladkräm i.

Vaniljbulle
Le bun. Nä, jag kan inte franska. Kommer inte ihåg vad det heter på tyska. Vaniljbulle på svenska.

Macaron
Bloggvärlden älskar dem och jag var tvungen att testa. Macaron med lakritsmaräng, chokladkräm i mitten och citronkräm ovanpå. Mina fikavänner rynkade på näsan för lakritsen men jag ger den tummen upp.

Inga kommentarer: