tisdag 8 februari 2011

Citat: mormor.

Idag skrev jag på kontraktet till mitt nya jobb. Känns riktigt riktigt bra! På tal om det framkom för en stund sedan följande, enligt mig ganska lustiga, historia

Min mamma berättade för mormor att jag fått jobb idag. Min mormor är kanske inte så uppdaterad i omvärldsdebatten, men dum är hon inte. När mamma förklarade för henne vad ett bemanningsföretag är framkom följande dialog.
"- Ja, Johanna ska jobba med att rekrytera, göra intervjuer och så. Bemanningsföretag håller på och anställer människor åt andra företag.
- Jahao jao.. Finns det företag som bara avskedar folk också?"

Fantastiska mormor!!

5 kommentarer:

Karsten Karstensson sa...

Haha underbart! <3

Johanna sa...

Eller hur! Fantastiska kvinna! :D

Emma sa...

Hmm.. Det där skulle kunna bli en affärsidé =)

Johanna sa...

Ett smått otacksamt jobb som man säkert kan ta hutlöst mycket betalt för ;)

Christin sa...

Underbara farmor! Klokast! Det skulle behövts sådana företag!