torsdag 13 januari 2011

Göteborg från sin bästa sida

Har varit en effektiv dag idag, sett till antalet saker jag hunnit göra. Inledde dagen med ett par timmars tentaplugg, käkade lunch och gick sedan en fotopromenad till Klippan. Efter det följde ännu mer plugg, två timmar på jobbet och nu sitter jag här. Skönt att få lite ordentliga pauser mellan pluggstunderna! Gör helt klart att jag orkar lära mig mer. Det ska dessutom vara bra att stimulera båda hjärnhalvorna, har jag hört.

Det här med att stoppa huvudet i sanden verkade svanarna ha missuppfattat.

Precis här brukar jag alltid tänka på Håkan Hellströms textrad "Möt mig där båtarna rullar in". Det känns extra mycket Göteborg att stå under Älvsborgsbron och titta på fåglarna, båtarna och hamnen.

2 kommentarer:

Emma sa...

Johanna, vika härliga och fina bilder du tar =) De lämnar mycket att önska dessa dagar när det slaskar och regnar. Tack igen för igår! Du är grym! Kram

Johanna sa...

Åh, tack vännen! Tänk att snön lyckats försvinna så snabbt... Var för övrigt mycket trevligt igår :) Kram!