torsdag 17 mars 2011

Säkert! på Trädgårn'.

Säkert!
Fredag alltså. Vilken kväll förra fredagen var. Efter att ha promenerat genom ett smådimmigt Göteborg och trotsat stans enda (?) oasfalterade gångväg kom jag fram till Trädgårn'. Väl där mötte jag upp min syster och några av hennes vänner. Ludwig Bell manglade på och såg extremt lycklig ut över att få spela för en fullsatt lokal. En inte allt för pjåkig uppvärmning. Men jag kommer ärligt talat inte ihåg så mycket av vad han sjöng och gjorde för ganska snart kom Annika Norlin in på scenen.

Jag kan inte sluta prata mig varm om denna dam. Det är något otroligt kraftfullt över hennes texter och den charmiga norrländskan. Hennes vardagsiakttagelser träffar uppenbarligen en stor massa väldigt rätt, inklusive mig. Extra glad blev jag när de spelade en otrolig cover på Radio dept.s Heaven's on fire, översatt till svenska såklart. Konserten avslutades med två extra extranummer vilket troligtvis säger allt. Fenomenalt.

Inga kommentarer: