lördag 5 mars 2011

Sol i sinne.

Anna Järvinen är tillbaka! Såg henne första gången på Siesta i Hässleholm för 3 år sedan. Jag hade varit utomlands i 9 månader och hade precis kommit hem. Lätt omtumlad packade jag, min syster och hennes kompis Sandra in oss i min lilla golf och åkte på festival. Det var maj och luften var hög. Solen sken och jag visste inte helt säkert vart livet skulle ta vägen. Men jag var glad. Vi dansade oss svettiga till Håkan Hellström, pratade med konstiga människor som man alltid gör på festivaler. Och när Anna Järvinen spelade kände jag mig frälst.

Det är något speciellt med att gå på konsert och särskilt på festival. Så här ser årets konsertplaner ut hittils:
- Säkert! 11/3
- The Tallest Man On Earth 16/5
- Where The Action Is 28/6
- Way Out West 11-13/8

Hoppas hoppas att Anna Järvinen tar sig till Göteborg för en konsert snart. Det hade varit fint.

Inga kommentarer: